עבירות סמים

עורך דין פלילי לעבירות סמים

בעת האחרונה אנו עדים להקלות מסוימות בהתייחסות המשטרה, הפרקליטות ובהתייחסות המחוקק להחזקה ושימוש של סם מסוג קנביס. ואולם, שינוי החקיקה מוביל לא פעם לתפיסה שגויה בקרב הציבור, כאילו הוסר הפיקוח, ניתנה יד חופשית וההשלכות הן קלות יחסית. מדובר בשגיאה חמורה שיכולות להיות לה השלכות חמורות על עתידם של נחקרים ונאשמים. על כן, אם נחקרתם ואם מגבשים כנגדכם תיק חשוב שתפנו אל עורך דין סמים שילווה, ייעץ וייצג אתכם.

 

פקודת הסמים המסוכנים

 

יש לדעת כי החוק המטפל בסמים מסוכנים בישראל נקרא פקודת הסמים המסוכנים. מדובר בפקודה המתארת את הסמים הנחשבים אסורים לשימוש, החזקה, גידול, הפצה וכיוצא בזאת, והיא גם מגדירה את הכמויות שנחשבות "מסחריות" או "לשימוש עצמי". בפקודה זו קיים מדרג של חומרה מבחינת העבירות והענישה עליהן, כך שהחזקה לשימוש עצמי היא הקלה ביותר ועדיין כרוכה בענישה מרבית של 3 שנות מאסר. ואולם, הדברים נעשים קשים בהרבה כאשר מדובר בגידול, הפצה או שידול – עבירות בהן הענישה המקסימלית יכולה להגיע ל- 20 שנות מאסר ואפילו ליותר במקרה של שידול קטינים לצריכת סם.

 

 

עוד חשוב להבין, כי חוקרי המשטרה וגם הפרקליטות יעשו כמיטב יכולתם על מנת להראות שעבירת הסמים שייכת למדרגה החמורה יותר. כך לדוגמא, אדם שסייע לחבר להשיג סם באמצעות ווטסאפ עלול להיות מואשם בעבירות תיווך, שהינה חמורה מאוד. כלומר, מעשה שנעשה באופן "תמים" יחסית וללא כוונה לסחור בסם מסוכן עלול להפוך לסיבוך רציני שישפיע באופן מהותי על עתיד הנאשם.

עופר ליפשיץ ושות' הינו משרד עורכי דין המתמחה בדיני המשפט הפלילי. צוות המשרד, הינו בעל הידע והניסיון המקצועי הדרושים בכדי להוביל ולנצח במשא ומתן ובהליכים משפטיים.

עו"ד ליפשיץ הינו אחד מעורכי הדין הפעילים ביותר בתחומי התמחותו, כשהוא נמצא בכל רגע נתון בחזית העשייה המשפטית בתחום דיני המשפט הפלילי. עובדה זו מאפשרת לעו"ד ליפשיץ להיות מעודכן בכל רגע נתון בהתפתחויות ובשינויים של הוראות החוק ושל פסיקת בתי המשפט השונים.

המידע המפורט במאמר זה נועד למתן מידע ראשוני בלבד ונכון למועד כתיבתו, ואין להסתמך על האמור לעיל מבלי להתייעץ עם עורך דין מומחה לפני נקיטת פעולות כלשהן.