החזקת סכין ברכב

המשטרה, הפרקליטות ובתי המשפט רואים בחומרה רבה תופעות של אלימות בכלל, ושל אלימות המובילה לפגיעות בגוף ובנפש בפרט. על כן, ישנה התייחסות מחמירה לכל ההיבטים של תופעות אלו במטרה להרתיע את הציבור. אחד ההיבטים הוא עצם ההחזקה של כלים וחפצים העלולים לשמש בפגיעה באחר כמו דוקרנים, אגרופנים וסכינים, ולכן גם החזקת סכין ברכב ובמקומות נוספים עלולה להיחשב לעבירה פלילית בעלת השלכות חמורות.

 

כמה מילים על החזקת סכין

 

ככלל, לפי חוק העונשין סכין הוא כל כלי שיכול לדקור או לחתוך, כך שההגדרה רחבה מאוד ולא ניתן להתחמק ממנה בתואנות שונות. את הסכינים מותר להחזיק בביתו או בחצרו של בעליה, ואם מדובר באולר אז גם מותר להחזיק אותו במקומות אחרים (אבל לא בכל מקום – לא בדיסקוטקים, אולמות מופעים וכדומה). ההבדל בין סכין לאולר הוא שלאולר יש להב מתקפל, אבל אסור שהלהב יהיה יותר ארוך מ- 10 ס"מ – שאז הוא נחשב לסכין.

 

ולגבי עבירת החזקת סכין ברכב, מצד אחד הרכב הפרטי אינו נחשב לבית או חצר למרות שישנם תקדימים גם בנושא זה. יחד עם זאת, במידה שהסכין נמצא בתא מטען בתוך ארגז כלים, ובמידה שהאדם באמת דרוש לו לצורך עבודתו, אין זו עבירה. במקרה שתנאים אלו לא התקיימו, והאדם נתפס עם סכין בתא הכפפות או בכל מקום אחר בתא הנוסעים, ואינו מסוגל לספק הסבר טוב להימצאות הסכין, זוהי עבירה פלילית על כל המשתמע מכך. המשמעות היא לא רק חקירה משטרתית, פתיחת תיק פלילי והליכים בלתי נעימים בלשון המעטה, אלא גם סכנת ענישה שיכולה להגיע עד לחמש שנות מאסר.

עופר ליפשיץ ושות' הינו משרד עורכי דין המתמחה במשפט פלילי. צוות המשרד, הינו בעל הידע והניסיון המקצועי הדרושים בכדי להוביל ולנצח במשא ומתן ובהליכים משפטיים.

עו"ד ליפשיץ הינו אחד מעורכי הדין הפעילים ביותר בתחומי התמחותו, כשהוא נמצא בכל רגע נתון בחזית העשייה המשפטית בתחום המשפט הפלילי. עובדה זו מאפשרת לעו"ד ליפשיץ להיות מעודכן בכל רגע נתון בהתפתחויות ובשינויים של הוראות החוק ושל פסיקת בתי המשפט השונים.

המידע המפורט במאמר זה נועד למתן מידע ראשוני בלבד ונכון למועד כתיבתו, ואין להסתמך על האמור לעיל מבלי להתייעץ עם עורך דין מומחה לפני נקיטת פעולות כלשהן.